wybierz wersję językową:

Aktualności

02
Aktualizacja regulacji AT-Berth z dnia 1 stycznia 2023 roku

Opublikowano 2023/01/02

Przypominamy, że od dnia 1 stycznia 2023 roku, obowiązek wynikający z regulacji "At-Berth" obejmuje również kontenerowce, statki pasażerskie oraz statki chłodnicze. Dla porządku wskazujemy, iż celem wprowadzenia At-Berth było ograniczenie emisji cząstek stałych (PM) i tlenków azotu (NOx) z silników pomocniczych statków oceanicznych, w czasie, gdy są one zacumowane w portach Kalifornii.

Co do zasady regulacja ta wymaga, aby w celu zmniejszenia szkodliwych emisji, każdy obowiązany statek, wpływający do portu do określonego w regulacji portu, korzystał z energii lądowej np. podłączał się do lokalnej sieci elektrycznej lub technologii kontroli zatwierdzonej przez CARB.

Dla porządku wskazujemy również, że w razie jakichkolwiek wątpliwości czy pytań w powyższym zakresie, zaleca się kontakt z UK P&I Club, zgodnie z oświadczeniem klubu.

Więcej informacji:
www.ukpandi.com/news-and-resources/articles/2022/california-new-carb-mandatory-at-berth-regulation/