Rozporządzenie UE w sprawie metanu (rozporządzenie 2024/1787) wprowadza wymogi dotyczące monitorowania, raportowania i ograniczania emisji metanu w odniesieniu do ropy naftowej, gazu, LNG i węgla. Roz
Czytaj więcej
Ryan Bax rozważa kilka kluczowych scenariuszy, aby zilustrować, co FuelEU może oznaczać dla flot działających na wodach europejskich. Analizujemy szanse i zagrożenia, a także to, co r
Czytaj więcej
Prasa morska jest zalewana doniesieniami o właścicielach składających zamówienia na statki LNG z podwójnym paliwem. W okresie od sierpnia do października 2024 r. PIL, Seaspan, MSC i Hapag Lloyd złożył
Czytaj więcej
FuelEU obowiązuje od 1 stycznia 2025 roku. Konsekwencje zgodności będą znaczące dla wielu kluczowych interesariuszy, którzy zużywają konwencjonalne ciekłe paliwa kopalne, ponieważ sposób produk
Czytaj więcej
W tym artykule rozważamy niektóre z głównych ustaleń i zaleceń zawartych w raporcie końcowym z przeglądu polityki DomGas (Domestic Gas Reservation) Australii Zachodniej (WA) oraz oceniamy wpływ na kra
Czytaj więcej
Wśród uzasadnionego podekscytowania związanego z Fuel EU Maritime, które wejdzie w życie już za kilka tygodni, oraz reakcji na świeżo wydaną przez BIMCO klauzulę Fuel EU dla czarterów na czas, łatwo j
Czytaj więcej
Coraz więcej spedytorów dostrzega korzyści płynące z przewozu ładunków masowych w zbiornikach flexitank. Zapotrzebowanie na nie stale rośnie w skali globalnej, czego konsekwencją jest rozpowsze
Czytaj więcej
IMO przyjęła poprawki do Załącznika VI do Konwencji MARPOL dotyczące wymogów stosowania paliw o niskiej temperaturze zapłonu lub paliw gazowych. Jest to następstwem 81. sesji Komitetu Ochrony Środowis
Czytaj więcej
Podsumowanie istotnych wyników
https://maritime.lr.org/MSC-109-Summary-Report
Czytaj więcej
W sprawie MOK przeciwko Argo (wyrok wydany przez Sąd Gospodarczy w dniu 26 lipca 2024 r.) Sąd rozważył szereg kluczowych kwestii związanych z roszczeniami dotyczącymi ładunków morskich, w tym w szczeg
Czytaj więcej