Stale rosnąca stawka, zarówno statków pasażerskich jak i towarowych, będzie musiała przewozić opancerzone pojazdy bojowe na pokładzie. Niniejsze wytyczne dotyczą przewozu opancerzonych pojazdów
Czytaj więcej
W ramach Europejskiego Zielonego Ładu UE wyznaczyła sobie wiążący cel, jakim jest osiągnięcie do 2030 r. redukcji emisji dwutlenku węgla o 55% w porównaniu z poziomem z 1990 r. oraz neutralnośc
Czytaj więcej
BIMCO, największe na świecie międzynarodowe stowarzyszenie żeglugowe, niedawno wprowadziło nową klauzulę w umowach czarterowych o standardowym czasie, która nakłada odpowiedzialność za płacenie
Czytaj więcej
Szokująca liczba masowców (a także kilka OBO - rudowców/masowców/olejowców) została nagle i katastrofalnie utracona na morzu w ciągu ostatnich 30 lat. Poniżej znajdują się nazwy niektórych z ty
Czytaj więcej
Podsumowanie wykonawcze
Poniżej znajdują się niektóre z tematów, które mają zostać omówione na MSC 107, które będą miały pewien wpływ na obecne praktyki. Można
Czytaj więcej
Podkomitet IMO ds. zapobiegania zanieczyszczeniom i reagowania na nie (PPR 10) w dniach 24-28 kwietnia 2023 r. zatwierdził zmienione wytyczne dotyczące kontroli i zarządzania biofoulingiem stat
Czytaj więcej
Poniżej wymieniono aktualizacje dotyczące ustawowych wymagań IMO, które pojawią się w najbliższej przyszłości.
Czytaj więcej
Dziesiąte posiedzenie Podkomitetu IMO ds. Zapobiegania i Reagowania na Zanieczyszczenia, zakończyło przegląd WYTYCZNYCH Z 2011 R. DOTYCZĄCYCH KONTROLI I ZARZĄDZANIA BIOFOULINGIEM STATKÓW W CELU MINIMA
Czytaj więcej
Podczas 10tej sesji Podkomitetu IMO ds. Zapobiegania i Reagowania na Zanieczyszczenia, która odbyła się w dniach 24-28 kwietnia, dyskutowano m.in. o zarządzaniu biofoulingiem, zmniejszaniu ryzy
Czytaj więcej
Minione 12 miesięcy nie było bez wyzwań. Złożoność współistnienia z Covid-19 mogła osłabić ich przyczepność, ale wydarzenia geopolityczne w połączeniu z obawami dotyczącymi bezpieczeństwa energ
Czytaj więcej