Wśród uzasadnionego podekscytowania związanego z Fuel EU Maritime, które wejdzie w życie już za kilka tygodni, oraz reakcji na świeżo wydaną przez BIMCO klauzulę Fuel EU dla czarterów na czas, łatwo j
Czytaj więcej
Coraz więcej spedytorów dostrzega korzyści płynące z przewozu ładunków masowych w zbiornikach flexitank. Zapotrzebowanie na nie stale rośnie w skali globalnej, czego konsekwencją jest rozpowsze
Czytaj więcej
IMO przyjęła poprawki do Załącznika VI do Konwencji MARPOL dotyczące wymogów stosowania paliw o niskiej temperaturze zapłonu lub paliw gazowych. Jest to następstwem 81. sesji Komitetu Ochrony Środowis
Czytaj więcej
Podsumowanie istotnych wyników
https://maritime.lr.org/MSC-109-Summary-Report
Czytaj więcej
W sprawie MOK przeciwko Argo (wyrok wydany przez Sąd Gospodarczy w dniu 26 lipca 2024 r.) Sąd rozważył szereg kluczowych kwestii związanych z roszczeniami dotyczącymi ładunków morskich, w tym w szczeg
Czytaj więcej
Sprzedaż lub kupno statków w ramach FuelEU Maritime stanowi wyzwanie zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. Rozporządzenie zwiększa złożoność procesu, od zarządzania bilansami zgodności po zapew
Czytaj więcej
Ta strona zawiera tekst nowo ustanowionych ujednoliconych wymagań IACS (UR) i ujednoliconych interpretacji (UI), a także ich najnowsze zmiany i sprostowania. Ostatnie poprawki i zmiany zostały
Czytaj więcej
Niedawna decyzja Sądu Apelacyjnego w Singapurze oferuje rzadki wgląd w to, jak sądy w Singapurze mogą traktować pozytywnie rozpatrzony wniosek o przedterminowe zwolnienie.
Regul
Czytaj więcej
Terminy wprowadzania zmian do części II SEEMP oraz gromadzenie i i raportowanie danych dotyczących zużycia oleju opałowego
Poprawki do Załącznika VI do Konwenc
Czytaj więcej
Przedawnienie roszczeń z tytułu niewłaściwej dostawy na podstawie Reguł Haskich i Hasko-Wisbijskich.
Sprawa dotyczy przewozu ładunku węgla niekoksującego z Indonezji do Indii na pod
Czytaj więcej