Niniejszy dokument informacyjny zawiera wytyczne dotyczące najlepszych praktyk w zakresie zarządzania ryzykiem związanym z wdrażaniem i obsługą nadrzędnego ograniczenia mocy (OPL) na istniejących statkach. Jest to potencjalnie prosty i opłacalny sposób na spełnienie nowo wprowadzonego przez IMO rozporządzenia w sprawie wskaźnika efektywności energetycznej istniejących statków (EEXI).
Cele IMO w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych mają na celu wspieranie globalnych wysiłków na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Krótkoterminowe środki mające na celu poprawę efektywności energetycznej istniejących statków obejmują zastosowanie środków efektywności technicznej, znanych jako EEXI. Gdy istniejące projekty nie spełniają kryteriów EEXI, właściciele statków mogą chcieć zbadać możliwość zastosowania OPL do maksymalnej ciągłej mocy znamionowej układu napędowego statku. W niniejszym artykule omówiono dwa rodzaje OPL: ograniczenie mocy silnika i ograniczenie mocy wału.
Więcej informacji: