Sąd Najwyższy wypowiedział ostatnie słowo w długotrwałej sprawie RTI Ltd przeciwko MUR Shipping BV [2024] UKSC 18. Wielu czytelników zna fakty, ale w skrócie MUR zawarł umowę frachtową z RTI na transp
Czytaj więcej
Wymagania dotyczące wskaźnika intensywności emisji dwutlenku węgla (CII) dla statków zostały wprowadzone przez IMO jako krótkoterminowy środek redukcji emisji gazów cieplarnianych. IMO umożliwiła takż
Czytaj więcej
Międzynarodowa konwencja o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (MARPOL) ma zostać poddana znaczącym zmianom od 1 maja 2024 r. Aktualizacje te mają na celu dalszą poprawę ochrony śr
Czytaj więcej
Przemysł morski stoi przed bezprecedensowymi wyzwaniami, ponieważ dąży do dekarbonizacji i os
Czytaj więcej
Zapobieganie zanieczyszczeniu pojemników przez szkodniki
Więcej informacji:
Czytaj więcej
Komitet Prawny (LEG) Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) zebrał się na 111. sesji w dniach 22-26 kwietnia 2024 r. w siedzibie IMO w Londynie. Sesja miała na celu omówienie krytycznych kw
Czytaj więcej
Trzecia wersja unijnego systemu bezpieczeństwa i ochrony przed przybyciem towarów - System Kontroli Importu 2 (ICS2) - zostanie uruchomiona 3 czerwca 2024 roku. Niespełnienie nowych wymogów może skutk
Czytaj więcej
MIĘDZYNARODOWA KONWENCJA O UNIFIKACJI NIEKTÓRYCH PRZEPISÓW PRAWNYCH DOTYCZĄCYCH KONOSAMENTÓW
Więcej informacji:
Czytaj więcej
Międzynarodowa Grupa Klubów P&I zgłosiła 858 obrażeń i 31 ofiar śmiertelnych związanych z operacjami cumowania w ciągu pięciu lat przed 2021 rokiem. Było to kluczową przyczyną wprowadzenia
Czytaj więcej