Żegluga międzynarodowa ma potencjał, by przejść ewolucję wraz z rozwojem autonomii - rozwój ten stwarza możliwości zarówno zwiększenia bezpieczeństwa, jak i zmniejszenia ryzyka związanego z ope
Czytaj więcej
Na konferencji klimatycznej ONZ pod koniec 2023 r. uczestnicy bronili sukcesów zobowiązań klimatycznych w poprzednich latach. Niemniej jednak panowała zgoda co do tego, że nie podjęto wystarcza
Czytaj więcej
W serii London Calling Patrick Knox i Brian Perrott z Holman Fenwick i Willan przyglądali się kwestii rozwiązania umowy czarterowej oraz tego, czy wypowiedzenie umowy głównej likwiduje umowę po
Czytaj więcej
Wymogi dotyczące wskaźnika intensywności emisji dwutlenku węgla (CII) dla statków zostały wprowadzone przez IMO jako krótkoterminowy środek redukcji emisji gazów cieplarnianych. IMO zezwoliła r
Czytaj więcej
Poniżej przedstawiono niektóre z kluczowych punktów porządku obrad omawianych na FAL 48:
- Maritime Single Window (MSW)
Komitet FAL kontynuował dyskusje na temat korzyst
Czytaj więcej
MEPC 81 zgodził się, że dyskusje mające na celu ustanowienie technicznych i ekonomicznych środków średnioterminowych w celu wdrożenia Strategii będą rozwijane za pośrednictwem różnych kanałów. P
Czytaj więcej
Oddział Badania Wypadków Morskich (MAIB) bada wszystkie rodzaje wypadków morskich, które miały miejsce na statkach brytyjskich na całym świecie lub na ich pokładzie, a także na innych statkach na woda
Czytaj więcej
Komitet Dokumentalny BIMCO (DC) zebrał się 22 marca 2024 r. w Hamburgu pod przewodnictwem Nicka Fella. Spotkanie stanowiło znaczący krok naprzód w pracach dokumentacyjnych BIMCO, wraz z przyjęciem klu
Czytaj więcej