Perspektywy EMSA na rok 2024 przedstawiają strategiczne priorytety Agencji na nadchodzący rok. Te kluczowe obszary zainteresowania, dostosowane do nadrzędnych wieloletnich celów strategicznych, wywodz
Czytaj więcej
Niniejsza Nota do Przepisów zawiera wymagania dotyczące rozmieszczenia, instalacji, kontroli i monitorowania maszyn, wyposażenia i systemów wykorzystujących wodór jako paliwo do wytwarzania energii.
Czytaj więcej
Mam przyjemność przedstawić aktualizację publikacji "Zarezerwuj dobrze i zapakuj szczelnie", która odzwierciedla obowiązkowe stosowanie najnowszej poprawki do Międzynarodowego morskiego kodeksu towa
Czytaj więcej
W dniu 1 stycznia 2024 r. unijny system handlu uprawnieniami do emisji (EU ETS) zostanie rozszerzony, aby objąć emisje CO2 ze statków o pojemności co najmniej 5000 GT zawijających do portów UE, niezal
Czytaj więcej
Poniżej znajdują się niektóre tematy omawiane na Zgromadzeniu 33. Dodatkowe szczegóły można znaleźć pod odpowiednimi nagłówkami tematów w dokumencie.
Czytaj więcej
Chcielibyśmy poinformować, że zgodnie z zawiadomieniem Administracji Bezpieczeństwa Morskiego Chińskiej Republiki Ludowej i odpowiednim powiadomieniem przez UK P&I Club, istnieją nowe przep
Czytaj więcej
Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF) opublikowała wieloletnie badanie, z którego wynika, że w 91 krajach obowiązują przepisy dotyczące kabotażu. Raport - zatytułowany Cabotage
Czytaj więcej
W dniu 19 października 2023 r. BIMCO opublikowało długo oczekiwaną klauzulę dotyczącą dalszej sprzedaży statków. Ta ważna nowa klauzula jest przeznaczona dla umów MOA dotyczących sprzedaży i za
Czytaj więcej
Spoglądamy wstecz na rok, w którym po pandemii koronawirusa świat i paryski protokół ustaleń stanął w obliczu wojny na Ukrainie. W rezultacie, w maju tego roku, członkostwo Rosyjskiego Urzędu M
Czytaj więcej