Niniejszy komunikat morski informuje operatorów i właścicieli statków o zagrożeniach związanych z transportem pojazdów elektrycznych zasilanych z akumulatorów (BEV).
Czytaj więcej
Zarządzanie zgodnością i optymalizacja działań w ramach nowego systemu UE
Więcej informacji:
Czytaj więcej
Projektowanie i budowa statków IMO
Dziesiąta sesja (SDC 10)
SDC 10 odbyło się w dniach 22-26 stycznia 2024 r. Niniejszy raport podsumowuje dyskusje
Czytaj więcej
11 grudnia 2023 r. pięć amerykańskich agencji (the Department of Justice, Commerce Department’s Bureau of Industry and Security, Department of Homeland Security’s Homeland Security Investigatio
Czytaj więcej
Rewizja Globalnego Morskiego Systemu Łączności Alarmowej i Bezpieczeństwa (GMDSS) ma na celu umożliwienie korzystania z nowoczesnych systemów łączności, przy jednoczesnym usunięciu wymogów dotyczących
Czytaj więcej
IMO formalnie potwierdziło stosowanie Bunker Delivery Notes (BDN) w formacie elektronicznym jako akceptowalnej alternatywy dla konwencjonalnej wersji papierowej, o ile są one zgodne z przepisami Załąc
Czytaj więcej
The Nautical Institute ogłosił, że jego nowe kompendium niezbędnych porad, wskazówek i spostrzeżeń dotyczących bezpieczeństwa morskiego, Maritime Sec
Czytaj więcej
Po niedawnym nasileniu działań wojennych między Izraelem a Hamasem w Strefie Gazy, wspierani przez Iran jemeńscy Huti atakują statki na Morzu Czerwonym i w Zatoce Adeńskiej. W odpowiedzi na duż
Czytaj więcej
Użytkownicy stron czarterowych BIMCO WINDTIME, SUPPLYTIME 2017 i ASVTIME powinni być świadomi nowych wytycznych dotyczących możliwego włączenia lub wyłączenia klauzul General Average i New Jaso
Czytaj więcej
1 stycznia 2024 r. unijny system handlu uprawnieniami do emisji (EU ETS) zostanie rozszerzony, aby objąć emisje CO2 ze statków o pojemności 5000 GT i większej zawijających do portów UE, niezależnie od
Czytaj więcej