Coraz więcej spedytorów dostrzega korzyści płynące z przewozu ładunków masowych w zbiornikach flexitank. Zapotrzebowanie na nie stale rośnie w skali globalnej, czego konsekwencją jest rozpowsze
Czytaj więcej
IMO przyjęła poprawki do Załącznika VI do Konwencji MARPOL dotyczące wymogów stosowania paliw o niskiej temperaturze zapłonu lub paliw gazowych. Jest to następstwem 81. sesji Komitetu Ochrony Środowis
Czytaj więcej
Podsumowanie istotnych wyników
https://maritime.lr.org/MSC-109-Summary-Report
Czytaj więcej
W sprawie MOK przeciwko Argo (wyrok wydany przez Sąd Gospodarczy w dniu 26 lipca 2024 r.) Sąd rozważył szereg kluczowych kwestii związanych z roszczeniami dotyczącymi ładunków morskich, w tym w szczeg
Czytaj więcej
Sprzedaż lub kupno statków w ramach FuelEU Maritime stanowi wyzwanie zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. Rozporządzenie zwiększa złożoność procesu, od zarządzania bilansami zgodności po zapew
Czytaj więcej
Ta strona zawiera tekst nowo ustanowionych ujednoliconych wymagań IACS (UR) i ujednoliconych interpretacji (UI), a także ich najnowsze zmiany i sprostowania. Ostatnie poprawki i zmiany zostały
Czytaj więcej
Niedawna decyzja Sądu Apelacyjnego w Singapurze oferuje rzadki wgląd w to, jak sądy w Singapurze mogą traktować pozytywnie rozpatrzony wniosek o przedterminowe zwolnienie.
Regul
Czytaj więcej
Terminy wprowadzania zmian do części II SEEMP oraz gromadzenie i i raportowanie danych dotyczących zużycia oleju opałowego
Poprawki do Załącznika VI do Konwenc
Czytaj więcej
Przedawnienie roszczeń z tytułu niewłaściwej dostawy na podstawie Reguł Haskich i Hasko-Wisbijskich.
Sprawa dotyczy przewozu ładunku węgla niekoksującego z Indonezji do Indii na pod
Czytaj więcej
Australijski Urząd ds. Bezpieczeństwa na Morzu (AMSA) wydał „nakaz odmowy dostępu” dla pływającego pod holenderską banderą drobnicowca Marsgracht, zakazując mu wstępu do australijskich portów przez 18
Czytaj więcej