ClassNK opublikowało „Często zadawane pytania na temat FuelEU Maritime (1. wydanie)”, przegląd i niezbędne przygotowania do FuelEU Maritime, przepisów nowo wprowadzonych przez Unię Europejską (UE) w celu promowania dekarbonizacji paliw stosowanych na pokładach statków.
UE postawiła sobie za cel redukcję emisji gazów cieplarnianych (GHG) o co najmniej 55% do 2030 r. w porównaniu z poziomem z 1990 r., aby osiągnąć zerową emisję netto do 2050 r.
W ramach kompleksowego pakietu polityki klimatycznej „Fit for 55” służącego osiągnięciu tego celu, FuelEU Maritime został przyjęty przez Parlament Europejski i Radę Unii Europejskiej w lipcu 2023 r. Dotyczy wszystkich statków o tonażu brutto powyżej 5000 przedsiębiorstw żeglugowych i składa się z przepisów ustalających limit intensywności emisji gazów cieplarnianych energii zużywanej na pokładzie statku przybywającego, przebywającego w portach UE lub wypływającego z portów UE oraz żądającego stosowania w portach UE technologii zasilania na lądzie (OPS) lub technologii zeroemisyjnej dla kontenerowców i statki pasażerskie.
Aby pomóc zainteresowanym stronom z żeglugi w przygotowaniach do FuelEU Maritime, ClassNK opracowało często zadawane pytania (wydanie 1), zawierające przegląd przepisów i wprowadzenie niezbędnych przygotowań w formie pytań i odpowiedzi.
Te często zadawane pytania zostaną niezwłocznie zaktualizowane po udostępnieniu dalszych praktycznych szczegółów wdrożenia. Ponadto ClassNK przyczyni się do zapewnienia klientom sprawnej zgodności z przepisami, na przykład poprzez wdrożenie do swojego narzędzia do zarządzania emisjami gazów cieplarnianych „ClassNK ZETA” narzędzia do obliczania kar w przypadku nieprzestrzegania przepisów FuelEU Maritime oraz funkcji wspierających dalsze kompleksowe rozważania w tym zakresie.
Więcej informacji: