wybierz wersję językową:

Aktualności

04
Dobre praktyki i zalecenia dotyczące bezpiecznego przewozu pojazdów elektrycznych

Opublikowano 2023/09/04

Międzynarodowa Unia Ubezpieczeń Morskich (IUMI) opublikowała nowe zalecenia dotyczące bezpiecznego przewozu pojazdów elektrycznych (EV) w obliczu rosnących obaw społeczności żeglugowej, w tym ze strony ubezpieczycieli morskich, w związku z pożarami samochodowców i pojazdów typu roll-on/roll-on. poza statkami (RoRo).

Zalecenia zawarte w dokumencie zatytułowanym Najlepsze praktyki i zalecenia dotyczące bezpiecznego przewozu pojazdów elektrycznych mają na celu odniesienie się do powszechnie panującego twierdzenia, że wiele z tych pożarów można przypisać pojazdom elektrycznym oraz że pożary pojazdów elektrycznych są bardziej niebezpieczne niż pożary pojazdów konwencjonalnych pojazdów z silnikiem spalinowym (ICEV).

„Nasz artykuł opiera się na badaniach naukowych, które pokazują, że pożary pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami nie są bardziej niebezpieczne niż pożary pojazdów konwencjonalnych ani nie są częstsze” – Lars Lange, Sekretarz Generalny IUMI. „Chociaż statystyki są nadal gromadzone, obecnie szacują, że ogólnie rzecz biorąc, w przypadku pojazdów elektrycznych jest mniej pożarów w porównaniu z pożarami powodowanymi przez konwencjonalne pojazdy, gdy przejeżdżają one na tym samym dystansie”.

IUMI składa się z 42 stowarzyszeń ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych rynku krajowego i morskiego.

Zalecenia wydano nieco ponad miesiąc po tym, jak Fremantle Highway, przewoźnik wyłącznie samochodów osobowych i ciężarowych (PCTC) wyczarterowany przez „K” Line, zapalił się u wybrzeży Holandii podczas transportu około 3800 nowych samochodów, w tym około 500 pojazdów elektrycznych. Choć przyczyny pożaru są badane, pojawiły się spekulacje, że pożar mógł wybuchnąć od akumulatora pojazdu elektrycznego.

Chociaż pożary statków stanowią prawdziwy problem ubezpieczycieli morskich i całej branży żeglugowej, na pokładzie statku typu roll-on/roll-off lub PCTC nigdy nie doszło do pożaru, którego przyczyną byłby fabrycznie nowy pojazd elektryczny . Według IUMI badania wykazały, że istnieje jedynie niewielka różnica w całkowitej energii uwolnionej podczas pożaru pojazdu elektrycznego w porównaniu z pożarem pojazdu ICEV, biorąc pod uwagę, że pożary pojazdów są w dużej mierze powodowane przez nadwozie i części wewnętrzne samochodu. Jednakże pożary akumulatorów pojazdów elektrycznych mogą powodować niekontrolowaną reakcję termiczną, co utrudnia ich ugaszenie i zwiększa ryzyko ponownego zapłonu. Dlatego należy szybko zastosować środki łagodzące, takie jak chłodzenie graniczne.

Więcej informacji:
iumi.com/news/press-releases/iumi-publishes-best-practice-recommendations-for-the-safe-carriage-of-electric-vehicles