Zmiany w Międzynarodowym Kodeksie Zbożowym
Część C rozdziału VI konwencji SOLAS wymaga, aby statki towarowe przewożące zboże w rejsach międzynarodowych spełniały wymogi Międzynarodo
Czytaj więcej
Rynki międzynarodowe w 2025 r. charakteryzowały się wszechobecną niepewnością i znaczną presją, zmieniając perspektywy handlu, towarów i finansów, zgodnie z najnowszą analizą ONZ ds. handlu i rozwoju
Czytaj więcej
Brytyjski Sąd Najwyższy orzekł, że roczny termin przedawnienia wynikający z Reguł Hasko-Visbijskich ma zastosowanie do roszczeń z tytułu niewłaściwej dostawy nawet po zwolnieniu statku. Ta decyzja w s
Czytaj więcej
BIMCO znalazł się w komitecie redakcyjnym nowych klauzul, które właśnie zostały opublikowane. Można je znaleźć tutaj:
1. Klauzula czarteru podróży:
Czytaj więcej
Aby wesprzeć bezpieczne stosowanie amoniaku jako paliwa, Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) niedawno wydała tymczasowe wytyczne bezpieczeństwa MSC.1/Circ.1687. Wytyczne te zapewniają ramy bezpiec
Czytaj więcej
W marcu 2025 r. HFW zorganizowało seminarium na temat elektronicznych listów przewozowych (EBL) w Genewie, na którym Marina Comninos, współdyrektor ICE Digital Trade, wygłosiła przemówienie otwierając
Czytaj więcej
Repatriacja medyczna odnosi się do procesu powrotu marynarza do jego kraju ojczystego po urazie lub chorobie, aby mógł tam otrzymać leczenie lub opiekę medyczną. Sytuacja wymagająca repatriacji medycz
Czytaj więcej
Sąd gospodarczy interpretuje „obszar dotknięty chorobą” w ramach klauzuli BIMCO dotyczącej chorób zakaźnych: Bunge S.A przeciwko Pan Ocean Co. Ltd. („Sagar Ratan”) [2025] EWHC 193 (Admiralicja).
Czytaj więcej
Strategia IMO dotycząca gazów cieplarnianych na rok 2023 zobowiązuje państwa członkowskie do przyjęcia pod koniec 2025 r. nowych średnioterminowych środków mających na celu redukcję emisji gazów ciepl
Czytaj więcej