Międzynarodowe prawo morskie
- Czarter na czas - Inter-Club Agreement
- Umowa o budowę statku - ship design
- Konosament - set oryginałów konosamentów
- Czarter na czas - zakończenie czarteru (in like good order)
- Czarter na podróż - załadunek na statek
- Umowa frachtowa - sankcje USA nałożone na podmioty rosyjskie
- Konosament imienny - straight bill of loading
- Czarter na czas, zakończenie czarteru (redelivery range)
- Czarter na podróż, niedostarczenie ładunku przez czarterującego
- Umowa o budowę statku rozliczenie liquidated damages
- Konosament wydanie ładunku na podstawie konosamentu
- Czarter na czas przekazanie statku czarterującemu delivery. Część 2
- Czarter na czas przekazanie statku czarterującemu delivery. Część I
- Czarter na podróż załadunek
- Konosament praktyczne aspekty związane z przenoszeniem konosamentu
- Konosament procedura przenoszenia konosamentu (prawo angielskie)
- Konosament na zlecenie i na okaziciela (prawo angielskie)
- Konosament ogólna charakterystyka w systemie prawa angielskiego
- Umowa o budowę statku liquidated damages [Część 3]
- Umowa o budowę statku liquidated damages [Część 2]
- Umowa o budowę statku liquidated damages [Część 1]
- Czarter na podróż dostarczenie ładunku
- Konosament fałszywa deklaracja ładunkowa
- Konosament jako dowód na okoliczność danych ładunkowych
- Umowa o budowę statku gwarancja na pierwsze żądanie (prawo polskie)
- Umowa o budowę statku on demand guarantee (prawo angielskie)
- Konosament - deklaracja dotycząca znaków głównych ładunku
- Czarter na podróż - termin dopłynięcia do portu załadunku [Część II]
- Czarter na podróż - termin dopłynięcia do portu załadunku [Część I]
- Konosament - Shipped in apparent good order and condition
- Czarter na podróż wstępna podróż do portu załadunku
- Czarter – „safe port” - część III
- Czarter - safe port - część II
- Czarter - safe port - część I
- Konosament - deklaracja dotycząca zewnętrznego stanu ładunku
- Czarter na podróż nominacja portu załadunku
- Konosament deklaracja dotycząca stanu ładunku - LOI
- Czarter na czas nośność statku (cargo capacity)
- Czarter na podróż - gotowość statku do załadunku
- Konosament (B/L) funkcja potwierdzająca stan ładunku
- Czarter na czas - charakterystyka techniczna statku
- Czarter na podróż-WIBON
- Konosament potwierdzający przyjęcie określonej ilości ładunku do przewozu
- Czarter na czas - efekt overlap
- Czarter na podróż - nota gotowości (NOR)
- Konosament jako funkcja potwierdzenia przyjęcia ładunku do przewozu
- Czarter na czas_employment and indemnity (agency) clause
- Czarter na podróż (berth, dock, port)
- Konosament B/L i jego rozwój historyczny w świetle prawa angielskiego
- Czarter na czas klauzula off-hire
- Charter na podróż demurrage (The Eternal Bliss)
- Brexit a prawo angielskie
- Spedycja międzynarodowa a Brexit
- Klauzule umowne dotyczące zgody jednej ze stron umowy
- Bareboat charter/demise charter a dochodzenie roszczeń
- BIMCO opracowuje wzorzec gwarancji refundacji
- IMO opracowuje poprawki do konwencji MARPOL w celu redukcji emisji gazów cieplarnianych przez statki
- Zmiana lokalizacji we wniosku o wydanie pozwolenia na budowę MEW a ponowne przeprowadzenie postępowania
- Żegluga a prawo dotyczące ratowania migrantów
- Procedury związane z wykryciem obecności Covid-19 wśród załogi statku w chińskich portach
- Bejrut – przypadek statku MV Rhosus
- Wytyczne Brytyjskiej Izby Żeglugi dla promów podczas COVID-19
- Wytyczne Brytyjskiej Izby Żeglugi - wybrane zagadnienia
- Indie – Brak podstaw do nakładania opłat za porzucony ładunek
- Cyfryzacja branży morskiej przyspieszona przez Covid-19
- COVID-19 - Wytyczne IMO dotyczące opóźnienia dostawy statku
- Odstawienie statku na sznurek
- Umowa o budowę statku a instytucja siły wyższej w prawie angielskim
- Interpretacja i wykładnia warunków umownych w świetle prawa angielskiego (construction of the contract)
- Skutki prawne zmian wprowadzanych do standardowych formularzy umów frachtowych w świetle prawa angielskiego
- Przewóz ładunku na pokładzie z naruszeniem umowy przewozu - na tle sprawy (The Cap Jackson)
- Klauzula strajkowa (Gencon General Strike Clause) – a liczenie okresu ładowania (laytime)
- Skuteczność złożenia NOR (Notice of Readiness) – ustalenie granic pojęcia port. Część I
- Skuteczność złożenia NOR (Notice of Readiness) – ustalenie granic pojęcia port. Część II
- Konosament a umowa przewozu w świetle prawa angielskiego. Część 1
- Instytucja (frustration) w kontekście umów frachtowych na gruncie prawa angielskiego. Część 1
- Instytucja (frustration) w kontekście umów frachtowych na gruncie prawa angielskiego. Część 2
- Konosament a umowa przewozu w świetle prawa angielskiego. Część 1
- Konosament a umowa przewozu w świetle prawa angielskiego. Część 2
- Konosament a umowa czarteru - wybrane zagadnienia. Analiza w świetle prawa angielskiego. Część 3
- Konosament a umowa czarteru - klauzule inkorporacyjne cz. 4
- Inkorporacja czarterowych klauzul jurysdykcyjnych do konosamentu - analiza w świetle prawa angielskiego
- Oznaczenie tożsamości przewoźnika w konosamencie – analiza w świetle prawa angielskiego
- Odpowiedzialność przewoźnika morskiego (seacarrier) w świetle prawa angielskiego
- Różnice w warunkach umownych przewidziane w konosamencie i umowie czarteru - analiza w świetle prawa angielskiego
- Umowne wyłączenia odpowiedzialności przewoźnika (contractualexeptedperils) - analiza w świetle prawa angielskiego
- Czy (Release Note) w formie elektronicznej – jest odpowiednikiem morskiego polecenia wydania (Delivery order)
- Time clauses w umowach frachtowych
- Okres trwania czarteru na czas - opcja przedłużenia okresu o 15 dni
- Zobowiązanie do wykonania podróży morskiej - with reasonable dispatch
- Konosament, jako dowód przyjęcia ładunku
- Dane ładunkowe zawarte w konosamencie - Art.III (3) Reguł Hague-Visby
- Czarter na czas - odszkodowania z tytułu rozwiązania umowy przed upływem terminu
- Konosament spedycyjny (freightforwarders B/L) - ostrzeżenie dla spedytora
- Klauzule konosamentowe typu (weight a quality unknown) w świetle prawa angielskiego
- Zwłoka w płatności (hire) - a prawa odstąpienia od umowy czarteru na czas - analiza sprawy - The Spar Capella. Część I
- Zwłoka w płatności (hire) - a prawa odstąpienia od umowy czarteru na czas - analiza sprawy - The Spar Capella. Część II
- Znaczenie dowodowe konosamentu w świetle prawa angielskiego
- Interpretacja czarterowej klauzuli dotyczącej liczenia przestroju statku (demurrage)
- Nieprawidłowe (zabrudzenie) konosamentu - skutki prawne
- Port załadunku statku - obowiązki przewoźnika
- Nieprawidłowa data na konosamencie – analiza w świetle prawa angielskiego
- Wydanie ładunku na podstawie konosamentu w świetle prawa angielskiego
- Konwencja Ateńska 1974 przedawnienie roszczeń regresowych z tytułu uszkodzenia ciała lub rozstroju zdrowia
- Czarter na czas ustalenie wysokości odszkodowania z tytułu niewykonania umowy w świetle prawa angielskiego
- Konosament - inkorporacja czarterowej klauzuli arbitrażowej i prawa właściwego - analiza sprawy (The Golden Endurance)
- Wykładnia oświadczeń woli - interpretacja umów czarteru w systemie prawa angielskiego - analiza sprawy (The Glory Sanye)
- Uprawnienia legitymowanego posiadacza konosamentu w świetle prawa angielskiego - analiza sprawy (The Erin Schulte)
- ITL clause - ubytki ładunkowe - akt piractwa - analiza sprawy (The Valle di Cordoba)
- Umowa frachtowa (Contract of Affreightment) - w świetle prawa angielskiego. Część I
- Umowa frachtowa (Contract of Affreightment) - w świetle prawa angielskiego. Część II
- Umowa frachtowa (Contract of Affreightment) - w świetle prawa angielskiego. Część III
- Zawarcie umowy frachtowej w świetle prawa angielskiego. Część IV
- Zawarcie umowy pod wpływem błędu w świetle prawa angielskiego. Część V
- Zawarcie umowy frachtowej pod wpływem bezprawnej groźby lub przymusu - w świetle prawa angielskiego
- Wady oświadczenia woli (misrepresentation) w systemie prawa angielskiego. Część I
- Wady oświadczenia woli (misrepresentation) w systemie prawa angielskiego. Część II
- Klauzula portu bezpiecznego - analiza sprawy statku (The Ocean Victory). Część I
- Efekt bezprawności - sprzeczności z prawem (illegality) na umowy frachtowe w świetle prawa angielskiego
- Spółka jednostatkowa - corporateveil – czy armatorzy mogą ciągle czuć się bezpiecznie?
- Shipping 2017
- Shipping 2016
- Konosamenty wydane w oparciu o umowę czarteru na podróż i czarteru na czas
- Zderzenie statków – ustalanie wysokości szkody w świetle prawa angielskiego („The Astipalaia”)
- Sprawa statku „The Athena” – kwestia „off-hire” zgodnie z NYPE 1946
- Interpretacja klauzuli czarterowej „ship-to-ship” w świetle prawa angielskiego. Analiza sprawy - „The Falkonera”
- Konosament („Congenbill”) – skuteczność inkorporacji klauzuli dotyczącej prawa i jurysdykcji angielskiej - analiza sprawy „The Channel Ranger”
- LNG – ładunek niebezpieczny ? (The LNG Gemini)
- Przedawnienie roszczeń z tytułu nienależytego wykonania umowy przewozu a postępowanie upadłościowe, w świetle prawa angielskiego [sprawa „The Sanko Mineral”]
- Shipping 2015
- Reguły Hasko-Visbijskie, Hamburskie i Rotterdamskie - analiza prawno porównawcza
- Reguły Rotterdamskie
- Shipping Law 2014
- Shipbuilding in 20 jurisdictions worldwide
- Insurance & Reinsurance 2013
- Shipping Law 2013
- Amerykańska ruletka
- Wraki do wydobycia
- Największa taka katastrofa
- Przewozy ładunków morzem
- Pojęcie "Załadowca"
- Lex Americana a Reguły Rotterdamskie
- Skażenie ropą naftową
- Dwie strony tej samej monety
- Temida coraz surowsza
- III Pakiet Morski
- Pojęcie "Armator" w różnych systemach prawnych