Od 1 stycznia 2025 r. zaczną obowiązywać nowe ograniczenia dotyczące statków w zakresie zrzutu śmieci, oleju i mieszanek oleistych na obszarach specjalnych Morza Czerwonego i Zatoki Adeńskiej.
Czytaj więcej
Standardy jakości, zarządzanie bezpieczeństwem, czynnik ludzki i kultura bezpieczeństwa mają wysoką rangę w branży morskiej i zajmują ważne miejsce w pracach IMO mających na celu poprawę wydajności po
Czytaj więcej
Raport podsumowujący
https://maritime.lr.org/MEPC-82-Summary-Report
Czytaj więcej
Przemysł morski znajduje się w krytycznym momencie wraz z wprowadzeniem rozporządzenia FuelEU Maritime (UE) 2023/1805, kluczowego elementu ambitnego planu Unii Europejskiej mającego na celu ogr
Czytaj więcej
Opracowanie nowej standardowej umowy dla morskiej energetyki wiatrowej.
Projekt WINDSEACON BIMCO czyni stałe postępy w opracowywaniu umowy czarteru na czas na
Czytaj więcej
W dniu 26 marca 2024 r. kontenerowiec m.v. DALI stracił moc i uderzył w most Francis Scott Key Bridge w Baltimore w stanie Maryland, powodując katastrofalne zawalenie się mostu, śmierć sześciu
Czytaj więcej
Wpływ nowych zasad FMC dotyczących zatrzymań i przestojów w kontekście możliwego strajku w amerykańskich portach wschodniego i zatokowego wybrzeża od 1 października
Więcej
Czytaj więcej
W 2023 r. IMO przyjęła nowe „Wytyczne dotyczące kontroli i zarządzania biofoulingiem statków w celu zminimalizowania przenoszenia inwazyjnych gatunków wodnych” (wytyczne dotyczące biofoulingu), które
Czytaj więcej
Było to odwołanie od decyzji komisarza sądowego w Wydziale Ogólnym Sądu Najwyższego w sprawie The Sea Justice [2024] SGHC 37 (CMI2369). Sprawa wynikła z kolizji w 2021 r. między A Symphony a Se
Czytaj więcej
Międzynarodowe Stowarzyszenie Armatorów Ładunków Suchych (INTERCARGO) złożyło wnioski do Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), wzywając do przeglądu wskaźnika intensywności emisji dwutlenku węgl
Czytaj więcej