Niedawna decyzja sądu stanowi ostrzeżenie, aby nie zapominać o przedawnieniu roszczeń tylko dlatego, że trwają negocjacje ugodowe. Terminy przedawnienia będą nadal obowiązywać, chyba że istniej
Czytaj więcej
Raport analizuje globalne zagrożenia w trzech ramach czasowych, aby wspierać decydentów w równoważeniu bieżących kryzysów i długoterminowych priorytetów.
Więcej informacji:
Czytaj więcej
Podsumowanie istotnych wyników:
https://maritime.lr.org/SDC-11-Summary-Report
Czytaj więcej
Od 11 lutego 2025 r. wszystkie norweskie statki o pojemności brutto 300 ton i większej muszą posiadać certyfikat usuwania wraków (WRC) [1]. Nowy wymóg pojawia się po wejściu w życie Konwencji o usuwan
Czytaj więcej
Globalny handel LNG wzrósł tylko o 2 mln ton w 2024 r., co stanowi najniższy roczny wzrost od 10 lat, osiągając 407 mln ton ze względu na ograniczony rozwój nowych dostaw.
Więcej in
Czytaj więcej
Celem tego programu pilotażowego jest przetestowanie wykonalności systemu cyfrowego, w którym wszystkie certyfikaty marynarzy mogą być bezpiecznie przechowywane i konsolidowane, umożliwiając dostęp w
Czytaj więcej
FuelEU Maritime zezwala na pewne wyłączenia, które obowiązują nie dłużej niż do 31 grudnia 2029 r. Artykuł 2 (punkty od 3 do 6) rozporządzenia określa te zwolnienia dotyczące określonych tras i portów
Czytaj więcej
Rynek LNG przechodzi znaczące transformacje spowodowane napięciami geopolitycznymi, ewoluującymi szlakami handlowymi i zmieniającymi się wzorcami popytu. Podczas gdy świat zmaga się z bezpiecze
Czytaj więcej
Poniższe zmiany w Zasadach ochrony ubezpieczeniowej P&I i obrony dla statków i innych konstrukcji pływających („Zasady dla statków”) oraz w Zasadach ochrony ubezpieczeniowej P&I i obrony dla r
Czytaj więcej
Począwszy od 2025 r. Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) wdroży dwie rezolucje wprowadzające zmiany w zakresie prowadzenia rejestrów wód balastowych i zatwierdzania elektronicznych ksiąg rejestrow
Czytaj więcej